Geschreven door Arnold Steenbeek
Nooit bang zijn om langzaam verder te gaan; altijd bang zijn om te blijven staan (Chinees spreekwoord)
Als je iets goeds ziet, geef dan een compliment. Als je iets fouts ziet, bied dan je hulp aan (Nelson Mandela)
Wil je een uur gelukkig zijn? Doe een dutje.
Wil je een dag gelukkig zijn? Ga dan vissen.
Wil je een maand gelukkig zijn? Trouw dan.
Wil je een jaar gelukkig zijn? Zie dat je een fortuin erft.
Wil je je leven lang gelukkig zijn? Help een ander.
(Chinees spreekwoord)
de Ley, G., A. Steenbeek e.a., (2009), Uitgeverij Verba, EAN 9789055139019
Deze salespocket geeft antwoord op de vraag: ‘hoe vriendelijke verkopers de juiste middelen kiezen, hiermee de meest rendabele mix maken om structureel met de juiste methode klanten waarde, comfort en plezier te leveren?’
Het boek legt het verband tussen de drie kernthema’s middelen, methoden en mensen. In het kort: de methoden kunt u zien als de software voor een goede machine, de hardware. Hoe beter de software is, hoe meer mogelijkheden er met de hardware zijn. Maar het rendement van de machine wordt altijd bepaald door de machinist, oftewel de heartware.
Dit boek is voor het eerst gepubliceerd in 2006 en van het boek zijn meer dan 10.000 exemplaren verkocht. De ongewijzigde 2e druk is in 2014 gepubliceerd.
Steenbeek, A., (2006), Spectrum, 1e en 2e druk, ISBN 902741744X
Steenbeek, A., (2014), Eigen beheer, 3e ongewijzigde druk, ISBN 9789082209303
The first six editions of the Dutch edition of Sales Management have been received with great enthusiasm both in higher education and in industry. There seems to be a great need for a complete and practical textbook, tailored to the sales practice and rooted in the European market and society. The international edition of this popular book is available since 2013.
Sales Management is characterised by an approach that interconnects important contemporary sales management subjects from the perspective of the sales manager.
This international edition focuses on strategic and operational aspects of sales management. Much attention has also been given to coaching and motivating the sales team, sales skills and sales leadership.
Rustenburg, G., A. Steenbeek, (2013), Noordhoff, Groningen, EAN: 9789001807986
Als mensen resultaten maken, dan is Hart Selling de gids voor verkopers.
Het boek geeft weer waarom heart selling nodig is, hoe je authentiek en vanuit je hart kunt verkopen en vrienden kan maken met zakenrelaties. Het is een positief boek voor optimistische verkopers, die het belangrijk vinden dat iedereen profiteert bij een verkoop.
Het boek begint met een overzicht van verkopen door de eeuwen heen. Het tweede deel beschrijft het Hart Selling-model in zeven niveaus, met tientallen oefeningen, persoonlijke anekdotes en voorbeelden. Het derde deel beschrijft tools om fysiek, emotioneel en mentaal sterker te worden. In alle hoofdstukken worden songteksten gebruikt om de onderwerpen te verduidelijken.
In het kort helpt het boek bij ‘liefde voor de verkoop en vriendschap met de klant’.
Steenbeek, A., (2002 1e druk, 2017 2e druk), Multi Libris, ISBN: 97894600001604
In totaal stond het boek 39 dagen in de top 100 op managementboek.nl.
De kernboodschap van het boek is dat iedereen kan verkopen. Kijk maar eens naar jonge kinderen hoe zij regelmatig krijgen wat ze willen. In het Sales Power 1 boek ontdek je hoe onze generieke, natuurlijke manier van verkopen ook in een verkoopmodel past. Werk je volgens deze eenvoudige methode dan verkoop je handiger, plezieriger, met minder stress en effectiever.
Het VerkoopKompas is dit generieke model voor alle verkoopprocessen, kort of lang, van telefonische acquisitie tot large accountmanagement. Het is de samenvatting van alle overige modellen. Het draait namelijk altijd om dezelfde vijf fases: voorbereiden en doelen stellen, contact maken, behoefte-analyse, voorstel presenteren en als vijfde afsluiten.
Het boek helpt om vriendelijk effectief te verkopen en hogere verkoopkwaliteit te realiseren.
Steenbeek, A., (2021), Heart Selling BV, ISBN: 9789082209310
Denk eraan dat het professionelen waren die de Titanic en amateurs die de Ark van Noach hebben gebouwd (William Sadgarden)
We moeten deze wereld niet verlaten als goede mensen, wij moeten vooral een goede wereld verlaten (Bertolt Brecht)
Het heelal. Hoe verder men keek, hoe groter het leek (Jules Deelder)
de Ley, G., A. Steenbeek e.a., (2008), Uitgeverij Verba, ISSN 1877251X
Nooit bang zijn om langzaam verder te gaan; altijd bang zijn om te blijven staan (Chinees spreekwoord)
Als je iets goeds ziet, geef dan een compliment. Als je iets fouts ziet, bied dan je hulp aan (Nelson Mandela)
Wil je een uur gelukkig zijn? Doe een dutje.
Wil je een dag gelukkig zijn? Ga dan vissen.
Wil je een maand gelukkig zijn? Trouw dan.
Wil je een jaar gelukkig zijn? Zie dat je een fortuin erft.
Wil je je leven lang gelukkig zijn? Help een ander.
(Chinees spreekwoord)
de Ley, G., A. Steenbeek e.a., (2009), Uitgeverij Verba, EAN 9789055139019
De kernboodschap van 14 Tools voor Salescoaching is : ‘Hoe kan de Salesmanager verkopers stimuleren uit zichzelf topprestaties te leveren?’
In essentie betekent dit: samen met de verkoper zoeken naar mogelijkheden, zodat hij zich uit eigen beweging verder kan ontwikkelen. U kunt dit ontwikkelingsproces niet forceren, want u bent afhankelijk van zijn inzet. Wederzijds vertrouwen en een gemotiveerde verkoper zijn daarbij van essentieel belang.
Aan de hand van een formule van terugkerende vragen geeft Steenbeek u de belangrijkste 14 tools om uw verkopers tot topprestaties te brengen.
Steenbeek, A., (2000), Uitgeverij Samsom, ISBN-10: 9026731507
In totaal 31 dagen in de top 100 en hoogst bereikte positie nummer 13 op managementboek.nl
Verkopen is van nature een emotioneel vak.
Intuïtief verkopen staat stil bij de meest basale vraag in het verkopen: ‘hoe vergroot ik mijn magnetisch vermogen, zodat klanten mij zoveel mogelijk gunnen?’ Het boek is een praktisch, direct toepasbaar boek waarin tientallen tips en toepassingen staan om intuïtie sterk en snel te ontwikkelen.
Intuïtief verkopen behandelt de 20 meest gestelde vragen over deze inspirerende en natuurlijke manier van verkopen. Het geeft praktische antwoorden op de steeds toenemende eisen van klanten, de groeiende concurrentie, afnemende mogelijkheden om te onderscheiden en de groeiende prijsconcurrentie. Een must voor elke verkoper, die zijn (m/v) vak serieus neemt.
Steenbeek, A., (2002), Uitgeverij Kluwer, ISBN: 90 14 09399 3
Sinds 1998 hebben Rustenburg en Steenbeek uitgebreid onderzoek gedaan naar de ontwikkelingen in het vak salesmanagement en ze vatten het samen tot drie kernthema’s verdeeld in twaalf onderwerpen en daardoor ook twaalf hoofdstukken. De kernthema’s zijn mensen, middelen en methoden en het boek beschrijft onder andere de macro ontwikkelingen en trends, strategie, planning en salesprognose, accountmanagement, salesleadership, salescoaching en -training, sales skills en internationalisatie. Bij het boek inbegrepen zijn tientallen digitale learning modules.
Van het boek zijn meer dan 40.000 exemplaren verkocht, is een bestseller en everseller. Het stond maanden in de Top10 van bestverkochte boeken volgens managementboek.nl en is in het Engels vertaald (2013).
Rustenburg, G., A. Steenbeek, (2020 6e druk), Noordhoff, ISBN: 978 90 01 80796 2